Jumaat, 7 September 2012

Solat Hajat Perdana bagi pelajar PMR, SPM dan STPM

       Pada hari Khamis [6 September 2012], solat hajat telah diadakan di Masjid Jamek Bukit Gambir. Majlis solat hajat ini diadakan sebagai persediaan untuk pelajar yang menghadapi peperiksaan besar pada tahun ini. Solat hajat perdana ini telah diadakan serentak di seluruh negeri Johor. Ibu bapa turut hadir bersama anak mereka untuk membuat persediaan rohani sebelum menghadapi peperiksaan yang bakal menentukan hala tuju mereka. Majlis ini diadakan supaya para pelajar lebih berkeyakinan untuk menghadapi peperiksaan dan mencapai kejayaan demi menaikkan nama diri, keluarga dan sekolah.

       Majlis solat hajat perdana bermula dengan solat Maghrib berjemaah dan kemudian diteruskan dengan bacaan Yaasin dan tahlil. Solat hajat ini diimamkan oleh imam Masjid Jamek Bukit Gambir, Tn. Hj. Osman bin Gandut. Sesudah selesai sahaja menunaikan solat hajat, ianya diteruskan dengan solat Isyak.

        Makanan diagihkan kepada ibu bapa,guru-guru dan pelajar-pelajar yang hadir. Guru-guru yang hadir turut dihidangkan dengan jamuan setelah selesai solat Isyak. Majlis solat hajat ini turut dihadiri oleh pemangku pengetua SMK Bukit Gambir, Tn. Hj. Ahmad Masduki bin Komar serta GPK Koko En. Zatul Akmam bin Yusop.



     










Diharapkan pelajar-pelajar yang akan menduduki peperiksaan pada tahun ini dapat menjawab soalan dengan tenang, cermat dan berkeyakinan. Usaha tangga kejayaan. Kami sebagai warga SMKBG mendoakan kejayaan anda semua.
       

                                                                              Disediakan oleh : Mira Insyirah binti Badrol Hisham


Tiada ulasan: